Nieuwe site voor Inlands Hout

19 februari 2013

Februari 2013;

Vanaf vandaag is de nieuwe website van de AVIH online (www.avih.nl). De website oogt fris en modern en is voorzien van een aantal nieuwe mogelijkheden. De indeling is eenvoudiger en overzichtelijker, zodat bezoekers snel de juiste informatie kunnen vinden. Door middel van handige ‘buttons’ zijn items als de ledenlijst-zoekmachine en de biomassakaart snel te bereiken.

Nieuw op de website is de marktplaats voor machines, gereedschappen en andere producten uit de sector. Op deze marktplaats wordt vraag en aanbod bij elkaar gebracht door middel van simpele advertenties. De marktplaats is open voor iedereen; zowel AVIH leden als niet-leden mogen advertenties plaatsen. Tevens dient deze marktplaats als webshop voor AVIH producten.

Ook in de bos- en houtsector zijn Sociale Media steeds meer van belang. Bezoekers worden dan ook direct gevraagd het groeiende netwerk van de AVIH te volgen op Facebook en Twitter. De media waar de AVIH regelmatig diverse berichten uit de sector plaatst. Elders in de website is het mogelijk om informatie van de website via Social Media te delen. Bovendien besteedt de AVIH prominent aandacht aan houtpromotiefilmpjes door middel van de Filmhoek op de website. Andere aspecten als Dossiers en Bosbasics herbergen een wereld aan informatie over ondernemen in Nederlands bos en hout en de kijk van de AVIH op de sector.

Om meer binding met het onderwijs te creëren is het vanaf vandaag ook mogelijk voor studenten en docenten om lid te worden van de AVIH tegen een aantrekkelijk tarief. De AVIH hoopt met de nieuwe website zowel mensen in de sector als buiten de sector te informeren over bosbouwaangelegenheden. Architecten, studenten, docenten en bepaalde opdrachtgevers in de bouw blijken in toenemende mate geïnteresseerd in de mogelijkheden die Nederlands bos en hout bieden. Bij de AVIH en haar leden is die kennis te vinden en de zorg dat ook in de toekomst het Nederlandse bos voldoende goed hout blijft leveren onder het respecteren van tal van andere functies van het bos.

Voor nadere inlichtingen: tel. 030 6930040

info@avih.nl